Κάθε καταναλωτής θέλει να είναι βέβαιος για τη γνησιότητα των προϊόντων που αγοράζει, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των smartphones. Για τον έλεγχο γνησιότητας της συσκευής, υπάρχουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά που μπορούμε να εντοπίσουμε και μόνοι μας.
Ο έλεγχος της συσκευασίας είναι η πρώτη βασική αρχή. Χτυπημένη, ανοιγμένη ή συσκευασία που έχει παραποιηθεί ενδέχεται να καταδεικνύει επέμβαση εκτός του κατασκευαστή. Κάποιες premium συσκευές μπορεί, ανάλογα τον κατασκευαστή, να είναι τυλιγμένες και σφραγισμένες με ζελατίνα εξωτερικά από την συσκευασία τους. Επίσης, σημαντικό είναι να υπάρχει η ταινία ασφαλείας πάνω στη συσκευασία και να μην δείχνει σκισμένη ή κολλημένη ξανά.
Όταν ο καταναλωτής ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει να ελέγξει ότι συμπεριλαμβάνονται στο εσωτερικό της όλα όσα αναγράφονται στο site του κατασκευαστή της συσκευής, όπως για παράδειγμα φορτιστής, ακουστικά και ότι άλλο προβλέπεται.
Από πλευράς λογισμικού, κάθε smartphone ρυθμίζεται ανάλογα με την χώρα στην οποία θα διατεθεί. Η χρήση της συσκευής εκτός της χώρας αυτής μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη βασικών υπηρεσιών των τηλεπικοινωνιακών παρόχων (όπως πχ 4G, απώλεια σήματος ή χαμηλή ποιότητα κλήσεων), γρήγορη κατανάλωση μπαταρίας και μη συμβατότητα εφαρμογών. Ένας τρόπος διαβεβαίωσης ότι η συσκευή είναι ρυθμισμένη για την Ελληνική αγορά, είναι ότι οι όροι της εγγύησης αναγράφονται στην ελληνική γλώσσα.
Για προϊόντα που έχουν αγοραστεί εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να ελέγχουμε ότι αναγράφεται η ισχύς της εγγύησης σε όλες της χώρες της ΕΕ.
Υπάρχουν βέβαια και πιο εμφανείς περιπτώσεις απομίμησης προϊόντων, όπου μπορεί να έχει αφαιρεθεί ολόκληρο το λογότυπο του κατασκευαστή ή να έχει παραποιηθεί ή αντικατασταθεί κάποιο γράμμα του. Σε περιπτώσεις απομίμησης προϊόντων, το υλικό κατασκευής της συσκευής ενδέχεται να είναι χαμηλότερης ποιότητας και η ανάλυση της οθόνης ή άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά να μην πληρούν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Είναι χρήσιμο, λοιπόν, ο καταναλωτής να ενημερώνεται για το προϊόν που θέλει να αγοράσει από το επίσημο site του κατασκευαστή. Αν παραλάβει προïόν που δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, ο καταναλωτής θα πρέπει να ενημερώσει και να επιστρέψει το προϊόν.
Ο έλεγχος της συσκευασίας είναι η πρώτη βασική αρχή. Χτυπημένη, ανοιγμένη ή συσκευασία που έχει παραποιηθεί ενδέχεται να καταδεικνύει επέμβαση εκτός του κατασκευαστή. Κάποιες premium συσκευές μπορεί, ανάλογα τον κατασκευαστή, να είναι τυλιγμένες και σφραγισμένες με ζελατίνα εξωτερικά από την συσκευασία τους. Επίσης, σημαντικό είναι να υπάρχει η ταινία ασφαλείας πάνω στη συσκευασία και να μην δείχνει σκισμένη ή κολλημένη ξανά.
Όταν ο καταναλωτής ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει να ελέγξει ότι συμπεριλαμβάνονται στο εσωτερικό της όλα όσα αναγράφονται στο site του κατασκευαστή της συσκευής, όπως για παράδειγμα φορτιστής, ακουστικά και ότι άλλο προβλέπεται.
Από πλευράς λογισμικού, κάθε smartphone ρυθμίζεται ανάλογα με την χώρα στην οποία θα διατεθεί. Η χρήση της συσκευής εκτός της χώρας αυτής μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη βασικών υπηρεσιών των τηλεπικοινωνιακών παρόχων (όπως πχ 4G, απώλεια σήματος ή χαμηλή ποιότητα κλήσεων), γρήγορη κατανάλωση μπαταρίας και μη συμβατότητα εφαρμογών. Ένας τρόπος διαβεβαίωσης ότι η συσκευή είναι ρυθμισμένη για την Ελληνική αγορά, είναι ότι οι όροι της εγγύησης αναγράφονται στην ελληνική γλώσσα.
Για προϊόντα που έχουν αγοραστεί εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να ελέγχουμε ότι αναγράφεται η ισχύς της εγγύησης σε όλες της χώρες της ΕΕ.
Υπάρχουν βέβαια και πιο εμφανείς περιπτώσεις απομίμησης προϊόντων, όπου μπορεί να έχει αφαιρεθεί ολόκληρο το λογότυπο του κατασκευαστή ή να έχει παραποιηθεί ή αντικατασταθεί κάποιο γράμμα του. Σε περιπτώσεις απομίμησης προϊόντων, το υλικό κατασκευής της συσκευής ενδέχεται να είναι χαμηλότερης ποιότητας και η ανάλυση της οθόνης ή άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά να μην πληρούν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Είναι χρήσιμο, λοιπόν, ο καταναλωτής να ενημερώνεται για το προϊόν που θέλει να αγοράσει από το επίσημο site του κατασκευαστή. Αν παραλάβει προïόν που δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, ο καταναλωτής θα πρέπει να ενημερώσει και να επιστρέψει το προϊόν.
Μαρίνα Στεφανοπούλου
Tips για αγορά νέου smartphone και αποφυγή προβλημάτων
Reviewed by D.Pap
on
1:22 π.μ.
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: