Πολύ σκληρή για να …φρενάρει η κινεζική αγορά smartphone

Ανοδικό παραμένει το momentum στην αγορά smartphone της Κίνας, η οποία, παρά τα σημάδια κόπωσης που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα, αποδεικνύεται πολύ σκληρή …όχι μόνο για να πεθάνει, αλλά και για να φρενάρει. Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών στην αγορά της Κίνας ενισχύθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2015 κατά 8%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014.
Συνολικά, στην κινεζική αγορά διατέθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα 117,3 εκατ. smartphones. Σε επίπεδο έτους, η άνοδος των πωλήσεων ήταν πολύ υποδεέστερη σε σχέση με τις επιδόσεις του τελευταίου τριμήνου, με την αγορά να ενισχύεται κατά 2,5% σε σχέση με το 2014 και να φθάνει τεμαχιακά τα 434,1 εκατ. συσκευές.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC), η άνοδος που καταγράφηκε κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης του 2015 συνδέεται - εν μέρει - με το σημαντικό όγκο πωλήσεων που πέτυχε η Huawei, καθώς και με την ετήσια γιορτή των εργένηδων (singles day), που εκτόξευσε τις online πωλήσεις smartphone.

Πάντως, οι εκτιμήσεις για το τρέχον έτος κάνουν λόγο για μια στάσιμη αγορά IDC, αναμένοντας ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν στα περσινά επίπεδα, κυρίως, εξαιτίας της ωρίμανσης της αγοράς και όχι λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της χώρας.

Επιπλέον, οι αναλυτές δεν αποκλείουν να ανοίξει εντός του 2016 ένας γύρος συγκέντρωσης μεταξύ των μικρότερων κατασκευαστών, που δραστηριοποιούνται στην κινεζική αγορά.

Οι πρωταγωνιστές
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της IDC, οι Xiaomi, Huawei και Apple ήταν η τριάδα των κατασκευαστών, που βρέθηκε στην κορυφή της κινεζικής αγοράς των smartphones σε επίπεδο έτους. Οι αναλυτές της IDC σχολιάζουν ότι η λίστα με τους βασικούς παίκτες της αγοράς “έξυπνων” κινητών της Κίνας κατά το 2015 δεν θυμίζει σε τίποτα την αντίστοιχη εικόνα πριν από δύο χρόνια (2013), όταν το “top 3” των κατασκευαστών αποτελούσαν οι Samsung, Lenovo και Coolpad - με τη Samsung να είναι ο ξεκάθαρος κυρίαρχος του κλάδου.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν οι αναλυτές της IDC στην κινεζική Xiaomi, η οποία κατέλαβε την πρώτη θέση της αγοράς για το 2015. Όπως σχολιάζουν, η Xiaomi εισήλθε στην αγορά σε μια εποχή που οι πωλήσεις smartphones στην Κίνα βρισκόταν σε σταθερά ανοδική πορεία και έτσι, κατάφερε να κερδίσει σημαντικά μερίδια αγοράς. Θετικές ήταν το 2015 και οι επιδόσεις του έτερου εγχώριου κατασκευαστή, της Huawei, ενώ για την Apple οι αναλυτές σημειώνουν ότι παραμένει ένα εξαιρετικά δημοφιλές brand για τους καταναλωτές στην Κίνα.



Νέοι παίκτες
Πάντως, με δεδομένη την κόπωση στην κινεζική αγορά smartphones θεωρείται, σήμερα, αμφίβολο κατά πόσο υπάρχει χώρος και για νέο παίκτη στην αγορά “έξυπνων” κινητών της Κίνας. Όπως τουλάχιστον σημειώνει σε σχετική της ανάλυση η IDC, “με την αγορά να επιβραδύνεται, είναι απίθανο ότι να δούμε νέους παίκτες, οι οποίοι θα δημιουργήσουν στην αγορά αντίκτυπο ανάλογο με αυτόν που προκάλεσε η Xiaomi”. 

[via]
Πολύ σκληρή για να …φρενάρει η κινεζική αγορά smartphone Πολύ σκληρή για να …φρενάρει η κινεζική αγορά smartphone Reviewed by D. Papadopoulos on 1:57 μ.μ. Rating: 5
Από το Blogger.